مطالب تصادفی
Home / / 6)10)4) فرقه بهائيت و بابيت / نقش فرقه بابيه و بهائيت در موضوع كشف حجاب درايران و ترويج بي بند و باري

نقش فرقه بابيه و بهائيت در موضوع كشف حجاب درايران و ترويج بي بند و باري

«روز كشف حجاب روز ملي جوانان بهايي است. »

يكي از اقدامات استعارگران پس از بنيان نهادن مذهب « بابيگري » و معرفي علي محمد باب به عنوان رهبر و پيشواي اين دين ساختگي , آماده كردن تدريجي يك زن « نمونه اي » رفع حجاب شده و متمايل به فساد و هرزگي بود كه به عنوان يكي از عناصر سطح بالاي بابيگري به منظور ترويج گسترش فرهنگ بي حجابي و آزادي جنسي در ايران , نقش آفريني مي كرد و نه تنها الگوي همه زنان تابع اين مذهب استعماري محسوب ميشد , كه با تبليغات و سخنراني ها و القائات عقايد و افكار استعمار ساخته اش , دختران و زنان مسلمان محجوبه را به رها ساختن پوشش و گرايش به آزادي جنسي به سبك و شيوه دنياي غرب ترغيب مي نمود.

اين زن نمونه اي و الگويي , « قره العين » نام داشت .

زرین تاج قزوینی معروف به قره العين توسط واسطه هايي كه با علي محمد باب مرتبط بودند , با عقايد و افكار او آشنا گرديد و سخت به بابيگري شيفته و دلبسته شد. او با زمينه و پيش ذهن هاي قبلي و اعتقادات منحرف و آلوده اي كه داشت ـ و همين ها باعث شده بود كه شوهر و سه فرزندش را رها كند و با منحرفين فكري و مرتبطين با علي محمد باب رابطه برقرار سازدـ در سفري كه به كربلا داشت به تبليغ شیخیگری و بابيگري پرداخت و جسارت به اسلام را به اوج رساند.

عقايد كفرآميز و فعاليت هاي مخرب او در تبليغ بابيگري موجب خشم مردم كربلا شد و بر محل سكونتش شوريدند. حاكم عراق با بلوايي كه اين زن به وجود آورد به ناچار به دستگيري و تبعيد او به بغداد اقدام نمود و چون در آنجا نيز به فعاليت هاي تبليغي به نفع علي محمد باب پرداخت , حاكم بغداد او را به اقامت در خانه اي تحت كنترل و محدود , مجبور ساخت .

اولين اقدامات قره العين براي رها ساختن حجاب , از حضور بدون پوشش و آزادانه در جمع مريدان رهبر بابيگري آغاز گرديد. گروهي از پيروان سيد علي محمدباب به اين وضعيت اعتراض كردند و نامه اي به باب نوشته و درباره عمل قره العين پرسش نمودند. وقتي علي محمد باب در پاسخ به نامه اين افراد , مخالفين قره العين را « متزلزل » نام نهاد و در مكتوب خويش اين زن را « طاهره » لقب داد , عده زيادي از معترضين از عقايد ساختگي و دست هاي پشت پرده اي كه عليه اسلام در حال مذهب سازي و ترويج افكار كفرآميز بود مطلع شدند و خود را از اين دام بزرگ نجات دادند.

پاسخ باب به اعتراضات مخالفين اين عمل قرة العين دليل ديگري بر اثبات نقش او در پيشبرد اهداف استعمارگران در اين مرز و بوم بود. . در همين مكاتبات است كه رهبر بابيگري خطاب به قره العين مي نويسد :

« اي قره العين , به زنان اجازه داده شد كه مانند حوران بهشتي , لباس هاي حرير بپوشند , و خود را بيارايند , و به صورت حوران بهشت از خانه هايشان بيرون آيند و ميان مردان وارد شوند , و بدون حجاب بر صندلي ها بنشينند .»

پس از پرده دري هاي اين زن فاسد در بغداد و دستگيري او و تبعيدش به ايران به كرمانشاه رفت و به دليل مخالفتهاي مردم به همدان و سپس به قزوين زادگاهش منتقل شد. عالم روشن ضمير « ملا محمد تقي قزويني » پدر شوهر قرةالعين براي صيانت و پاسداري از حريم مقدس اسلام و جلوگيري از نشر عقايد بابيگري در قزوين , به مقابله با او پرداخت . تلاش مستعمر او در مبارزه با اين فرقه گمراه باعث شد كه قره العين توسط عوامل خود نقشه قتل اين عالم بزرگوار را به مرحله عمل درآورد.

در سپيده دمي كه ملا محمد تقي در مسجد به عبادت اشتغال داشت , پنج نفر از عوامل قره العين بر او حمله ور شدند و با نيزه و خنجر بر سر و روي و شكم و پهلويش ضربه وارد كردند.

ملا محمد تقي پس از سه روز دار فاني را وداع گفت و در نزد علما و مردم « شهيد ثالث » لقب گرفت .

حكومت وقت براي ملاحظه افكار عمومي قاتلين او را دستگير كرد و به تهران گسيل داشت و قره العين را در قزوين تحت نظر قرار داد . سران بابيت به رهبری میرزا حسینعلی نوری ( مشهور به بهاالله ) توسط عوامل نفوذي خود توانستند قره العين را از خانه حاكم قزوين بربايند و به تهران بياورند. سپس قره العين همراه با سران بابيه به طرف خراسان روانه مي شوند و در ناحيه « بدشت » گردهم مي آيند .

عناصر اصلي با بيت در اردوگاه « بدشت » به همراه جمعي از پيروان باب گردآمدند تا از آنجا با تشكيل يك « خيمه شب بازي فرهنگي » , همه زمينه ها را براي « كشف حجاب » و گسترش « آزادي جنسي » در ايران به عنوان پيش درآمد تحقق « بازي سياسي » توسط سفارتخانه هاي استعمارگران خارجي براي سيطره بر سرزمين ايران مهيا كنند.

قره العين با تمايلات شديد و لجام گسيخته جنسي و اشتياق فراوان به هرزه گردي و هم آغوشي با مردان , عنصر مورد علاقه استعمارگران خارجي كه در سفارتخانه هاي خود در ايران به ارائه خطوط فكري و مباني اعتقادي خودساخته به علي محمدباب اشتغال داشتند , محسوب مي شد.

او مامور به كشف حجاب و گسترش فساد است و در اولين پرده نمايش استعمار , در دشت بدشت هم اوست كه مقدمات اين كار را فراهم مي آورد و در حضور عده ای از مردان طرفدار علی محمد باب اعلام مي كند كه آنچه اسلام آورده است با ظهور سيدعلي محمدباب لغو گرديده و منسوخ است ! و از آنجا كه باب تكاليف ديني جديد! را اعلام نكرده است هم اينك در زمان فترت و بي تكليفي به سر مي بريم و در اين شرايط همه تكاليف ديني از همه زنان و مردان ساقط مي باشد!

پس از اين سخنان , يكباره پرده به كنار مي رود و قره العين حجاب از سرافكنده و آرايش كرده در ميان مردان حاضر مي شود.

نقشه هاي استعمارگران براي مبارزه با حجاب و اسلام ستيزي در كشورمان بدين طريق با اقدامات مزدورانه سران بابيت در ايران شروع و در نهايت بعد از آن با ابعادي وسعتر توسط بهائيت در ايران ادامه يافت. تا سال 1314 زماني كه رضاخان تصميم به اجراي برنامه استعماري «كشف حجاب» گرفت و با زور سرنيزه و قدرت نيروهاي قزاق و پاسبانهاي نظميه چادر را از سر زنان برداشت، مأموريت اداره جبهه فرهنگي اين اقدام خائنانه برعهده يكي از مهمترين عوامل بهائيت در آن دوران يعني فرخ دين پارساي گذاشته شد تا پيرامون مزايا و محسنات بي حجابي تبليغ نمايد. به همين سبب و با حمايت و سرمايه مستقيم بهائيان، مجله ويژه زنان با نام جهان زنان را كه مدتي به دلايل نامعلوم منتشر نمي شد، مجدداً انتشار داد. لازم به ذكر است كه 17 دي (روز كشف حجاب) روز ملي جوانان بهايي است.

نقش ديگر فرخ دين پارساي، سازماندهي انجمن هاي زنانه و فمينيستي در ايران بود. او براساس برنامه هاي از پيش تدوين شده، عده اي از زنان مرفه و مدعي تجدد و عمدتاً بهايي را گردآورد و چند انجمن اختصاصي زنان به وجود آورد. اين انجمن ها عمدتاً پس از فاجعه كشف حجاب در سال 1314 به وجود آمدند.

فرخ دين پارساي در شمار چهره هاي مرموز دوران پهلوي قرار دارد. او فعاليت مطبوعاتي خود را در فاصله بسياركوتاهي تا بالاترين سطح شغلي دراين حرفه رشد داد و به مقام سردبيركل روزنامه اطلاعات رسيد. وي چندسالي هم مديرمجله «اتاق تجارت ايران» بود.

بعد از كودتاي 28 مرداد1332، زماني كه توجه ويژه به بانوان و رواج بي بندوباري و اشاعه ولنگاري و تقليد از غرب در دستور كار رژيم پهلوي قرارگرفت و از اين جهت، ضرورت ايجاد يك نشريه كاملاً اختصاصي زنانه بيش از پيش احساس شد، بار ديگر «فرخ دين پارساي» فعال گرديد و با همكاري كلوب زونتا(1) (خواهر خوانده كلوب روتاري)، مجله اطلاعات بانوان را سازماندهي كرد و با همكاري قدسي مسعودي(2)، ايرج مستعان(3) و ويكتوريا بهرامي(4) اين مجله را انتشار داد.

فرخ دين پارساي يكي از چهره هاي مرموز مطبوعات در دوران پهلوي بود و ضرورت دارد كه درباره او و نقش و تأثيرش در فعاليت هاي مرتبط با امور بانوان در آن رژيم تحقيقات مفصلي انجام شود؛ زيرا او به عنوان نماينده حضيره القدس بهائيان و شخصيت مورد اعتماد ارتشبد عبدالكريم ايادي (پزشك مخصوص محمدرضاشاه و سرپرست فعاليت هاي اداري و سياسي بهائيان ايران) و عنصر مورد حمايت سپهبد علي محمد خادمي (مديرعامل بهايي هواپيماي ملي ايران (هما) در رژيم پهلوي و شخصيت شماره 2 مافياي هواپيمايي كشور) در بيشتر حوادث و فعل وانفعالات مربوط به حوزه زنان نقش داشته است. (5)

سپهبد علي محمد خادمي – مديرعامل سازمان هواپيمايي ملي(هما) – با استفاده از اختيارات خود بودجه هنگفت و محرمانه اي در اختيار فرخ دين پارساي گذاشته و در هزينه كردن اين بودجه به او اختيار تام داده بود. براساس همين اختيارات بود كه كليه انجمن هاي زنانه، چشم به دست و دهان او داشتند و با اشاره «فرخ دين پارساي» به فعاليت هاي خود سمت و سو مي دادند و براي تأمين هزينه هاي تبليغاتي خود به سراغ وي مي آمدند.

فرخ دين پارساي چهار فرزند داشت كه يكي از دخترهاي او به نام اسفند فرخ روپارساي(6) در كابينه اميرعباس هويدا به عنوان اولين زن به وزارت آموزش و پرورش رسيد.

اسفند فرخ روپارساي با نام شناسنامه اي فرخ روپارساي، وزير آموزش وپرورش در كابينه هويدا بود، اما از اين نام جز در فرماني كه شاه براي وزارت او صادر كرد، هيچ گاه استفاده نشد.

البته آنچه درباره گسترش فساد در ايران به وسيله بهائيان ذكر شد به اعتراف سران آنها، دقيقاً مطابق دستورات صريح استعمار پير – انگليس – و جانشين آن آمريكا بوده و هست. ساواك در گزارش مورخه 1350.2.18 خود مي نويسد:

«جلسه اي با شركت 9 نفر از بهائيان ناحيه 15 شيراز در منزل آقاي «فرهنگ آزادگان» و زير نظر آقاي لقماني تشكيل گرديد. بعد از قرائت نامه، «ولي اله لقماني» در مورد اديان جهان و آمار آنها و شهداي بهائيت سخن گفت. وي اضافه كرد آقايان بهائيان بهتر است بيشتر مطالعه نمايند و از روي حقيقت قضاوت كنند تا بفهمند معني بهائيت كه امروز آزادي بيشتري دارند يعني چه؟ در زمان قديم احباء نمي توانستند بگويند ما بهايي هستيم و نمي توانستند تبليغ كنند اگر هم مبارزه اي مي نمودند فوراً آنها را مي كشتند. ليكن اكنون آن تعصب ها كنار گذاشته شده است. اكنون از آمريكا و لندن صريحاً دستور داريم در اين مملكت مد لباس و يا ساختمان ها و بي حجابي را رونق دهيم كه مسلمانان نقاب از صورت خود بردارند به طوري كه من مطالبي در منزل آقاي معتمد قرائت كردم و تمام دختران و پسران بهايي خوشحال شدند در ايران و كشورهاي مسلمان ديگر هر چه بتوانيد با پيروي از مد و تبليغات، ملت اسلام را رنج دهيد تا آنها نگويند امام حسين ]عليه السلام[ فاتح دنيا بود و علي ]عليه السلام[ غالب دنيا. البته بهائيان هم تصديق دارند، ولي نه براي قرن اتم. اتمي كه به دست بهائيان درست مي شود. اسلحه و مهمات به دست نوجوانان ما در اسرائيل ساخته مي شود. اين مسلمانان آخر به دست بهائيان از بين مي روند و دنياي حضرت بهاءالله رونق مي گيرد. » (7)

پي نوشتها :

1- تا اوايل دهه 1990 ميلادي زنان حق عضويت در كلوب هاي روتاري را نداشتند. اما دولتمردان آمريكايي كه نمي خواستند خود را ازخدمات زنان درعرصه كارهاي جاسوسي محروم كنند، جمعيت ويژه اي به نام «كلوب زونتا» ايجاد كردند وآن را «خواهر خوانده كلوب روتاري» ناميدند. پس از آزاد شدن عضويت زنان در كلوب هاي روتاري در اوايل دهه 1990، «كلوب زونتا» منحل گرديد و اعضاي آن به عضويت كلوب هاي روتاري درآمدند.

2- قدسي اميرارجمند همسرعباس مسعودي، مالك و مديرمؤسسه اطلاعات بود. او پس از اينكه شوهرش به عضويت گروه مؤسس كلوب روتاري درايران منصوب شد به همراه شوهرش و همكاري جمعي ديگر، مأمور سازماندهي كلوب زونتا در ايران گرديد و در نخستين مجمع عمومي اين كلوب كه ويژه بانوان بود، به رياست كلوب زونتاي تهران انتخاب شد. او صاحب امتياز مجله اطلاعات بانوان بود.

3- ايرج مستعان در سال 1307 به دنيا آمد. تحصيلات خود را در رشته حقوق به پايان برد. فعاليت مطبوعاتي را از سال 1328 آغاز كرد. او يكي از بنيانگذاران مجله اطلاعات بانوان بود و مدت 12 سال سردبيري اين نشريه را برعهده داشت و بانگارش مقالات و گزينش مطالب موردنياز، دختران و زنان جوان را به سمت بي بندوباري سوق مي داد. وي پس از پيروزي انقلاب اسلامي چندسالي فعاليت مطبوعاتي را رها كرد. اما پس از قوت گرفتن جريان تساهل و تسامح دوباره به فعاليت مطبوعاتي روي آورد و سردبيري نشريه دولتي «روز هفتم» زيرمجموعه روزنامه همشهري در دوره غلامحسين كرباسچي را برعهده گرفت. ايرج مستعان چندسال پيش درگذشت.

4- ويكتوريا بهرامي در سال 1312 به دنياآمد. ليسانسيه زبان انگليسي بود و فعاليت مطبوعاتي را از 1332 آغاز كرد و از ابتداي تأسيس مجله اطلاعات بانوان به عضويت هيئت تحريريه اين مجله برگزيده شد و سالها در شمار گردانندگان ارشد آن بود. ويكتوريا بهرامي اولين زن عضو سنديكاي نويسندگان و خبرنگاران مطبوعات بود و چند دوره هم در هيئت مديره اين سنديكا عضويت داشت.

5- خادمي علاوه بر رياست شركت هواپيمايي ملي ايران (هما)، رياست هيأت مديره شركت هتل هاي ايران و مركز مديريت ايران و عضويت در هيأت مديره بانك عمران را نيز برعهده داشت. خادمي همچنين در كنار محمد خاتمي (فرمانده كل نيروي هوايي شاهنشاهي ايران) – مالك اكثريت سهام «ايرتاكسي» به مديرعاملي علي رفعت – شريك «ايرتاكسي» بود. علي محمد خادمي، از اعضاي مؤسس كلوب صهيونيستي روتاري و رئيس مركز مشاوره بين المللي روتاري در ايران بود و منزل او در محله امامزاده قاسم شميران از اماكن مهم تبليغات بهايي گري بود كه سرهنگ فردوس بهايي در آنجا فعاليت مي كرد.

براي آشنايي بيشتر با شرح حال و عملكرد «علي محمدخادمي» به جلد سوم از مجموعه كتاب هاي «معماران تباهي؛ سيماي كارگزاران كلوپ هاي روتاري» تأليف دفتر پژوهش هاي مؤسسه كيهان، مراجعه فرماييد.

6- براي آشنايي بيشتر با شرح حال و عملكرد اسفند فرخ روپارساي به جلد بيستم از مجموعه كتاب هاي «نيمه پنهان» با عنوان «انتهاي تاريكي» مراجعه فرماييد.

7- جواد منصوري، تاريخ قيام 15 خرداد به روايت اسناد، جلد اول، سند .2.78

مأموريت اداره جبهه فرهنگي اين اقدام خائنانه برعهده فرخ دين پارساي گذاشته شد تا پيرامون مزايا و محسنات بي حجابي تبليغ نمايد. به همين سبب و با حمايت و سرمايه مستقيم بهائيان، مجله ويژه زنان با نام جهان زنان را كه مدتي به دلايل نامعلوم منتشر نمي شد، مجدداً انتشار داد. لازم به ذكر است كه 17 دي (روز كشف حجاب) روز ملي جوانان بهايي است.

About مدیریت

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>