مطالب تصادفی
Home / / 6)10)4) فرقه بهائيت و بابيت / نقش فرقه بابیه و بهائیت در موضوع کشف حجاب درایران و ترویج بی بند و باری

نقش فرقه بابیه و بهائیت در موضوع کشف حجاب درایران و ترویج بی بند و باری

«روز کشف حجاب روز ملی جوانان بهایی است. »

یکی از اقدامات استعارگران پس از بنیان نهادن مذهب « بابیگری » و معرفی علی محمد باب به عنوان رهبر و پیشوای این دین ساختگی , آماده کردن تدریجی یک زن « نمونه ای » رفع حجاب شده و متمایل به فساد و هرزگی بود که به عنوان یکی از عناصر سطح بالای بابیگری به منظور ترویج گسترش فرهنگ بی حجابی و آزادی جنسی در ایران , نقش آفرینی می کرد و نه تنها الگوی همه زنان تابع این مذهب استعماری محسوب میشد , که با تبلیغات و سخنرانی ها و القائات عقاید و افکار استعمار ساخته اش , دختران و زنان مسلمان محجوبه را به رها ساختن پوشش و گرایش به آزادی جنسی به سبک و شیوه دنیای غرب ترغیب می نمود.

این زن نمونه ای و الگویی , « قره العین » نام داشت .

زرین تاج قزوینی معروف به قره العین توسط واسطه هایی که با علی محمد باب مرتبط بودند , با عقاید و افکار او آشنا گردید و سخت به بابیگری شیفته و دلبسته شد. او با زمینه و پیش ذهن های قبلی و اعتقادات منحرف و آلوده ای که داشت ـ و همین ها باعث شده بود که شوهر و سه فرزندش را رها کند و با منحرفین فکری و مرتبطین با علی محمد باب رابطه برقرار سازدـ در سفری که به کربلا داشت به تبلیغ شیخیگری و بابیگری پرداخت و جسارت به اسلام را به اوج رساند.

عقاید کفرآمیز و فعالیت های مخرب او در تبلیغ بابیگری موجب خشم مردم کربلا شد و بر محل سکونتش شوریدند. حاکم عراق با بلوایی که این زن به وجود آورد به ناچار به دستگیری و تبعید او به بغداد اقدام نمود و چون در آنجا نیز به فعالیت های تبلیغی به نفع علی محمد باب پرداخت , حاکم بغداد او را به اقامت در خانه ای تحت کنترل و محدود , مجبور ساخت .

اولین اقدامات قره العین برای رها ساختن حجاب , از حضور بدون پوشش و آزادانه در جمع مریدان رهبر بابیگری آغاز گردید. گروهی از پیروان سید علی محمدباب به این وضعیت اعتراض کردند و نامه ای به باب نوشته و درباره عمل قره العین پرسش نمودند. وقتی علی محمد باب در پاسخ به نامه این افراد , مخالفین قره العین را « متزلزل » نام نهاد و در مکتوب خویش این زن را « طاهره » لقب داد , عده زیادی از معترضین از عقاید ساختگی و دست های پشت پرده ای که علیه اسلام در حال مذهب سازی و ترویج افکار کفرآمیز بود مطلع شدند و خود را از این دام بزرگ نجات دادند.

پاسخ باب به اعتراضات مخالفین این عمل قرة العین دلیل دیگری بر اثبات نقش او در پیشبرد اهداف استعمارگران در این مرز و بوم بود. . در همین مکاتبات است که رهبر بابیگری خطاب به قره العین می نویسد :

« ای قره العین , به زنان اجازه داده شد که مانند حوران بهشتی , لباس های حریر بپوشند , و خود را بیارایند , و به صورت حوران بهشت از خانه هایشان بیرون آیند و میان مردان وارد شوند , و بدون حجاب بر صندلی ها بنشینند .»

پس از پرده دری های این زن فاسد در بغداد و دستگیری او و تبعیدش به ایران به کرمانشاه رفت و به دلیل مخالفتهای مردم به همدان و سپس به قزوین زادگاهش منتقل شد. عالم روشن ضمیر « ملا محمد تقی قزوینی » پدر شوهر قرةالعین برای صیانت و پاسداری از حریم مقدس اسلام و جلوگیری از نشر عقاید بابیگری در قزوین , به مقابله با او پرداخت . تلاش مستعمر او در مبارزه با این فرقه گمراه باعث شد که قره العین توسط عوامل خود نقشه قتل این عالم بزرگوار را به مرحله عمل درآورد.

در سپیده دمی که ملا محمد تقی در مسجد به عبادت اشتغال داشت , پنج نفر از عوامل قره العین بر او حمله ور شدند و با نیزه و خنجر بر سر و روی و شکم و پهلویش ضربه وارد کردند.

ملا محمد تقی پس از سه روز دار فانی را وداع گفت و در نزد علما و مردم « شهید ثالث » لقب گرفت .

حکومت وقت برای ملاحظه افکار عمومی قاتلین او را دستگیر کرد و به تهران گسیل داشت و قره العین را در قزوین تحت نظر قرار داد . سران بابیت به رهبری میرزا حسینعلی نوری ( مشهور به بهاالله ) توسط عوامل نفوذی خود توانستند قره العین را از خانه حاکم قزوین بربایند و به تهران بیاورند. سپس قره العین همراه با سران بابیه به طرف خراسان روانه می شوند و در ناحیه « بدشت » گردهم می آیند .

عناصر اصلی با بیت در اردوگاه « بدشت » به همراه جمعی از پیروان باب گردآمدند تا از آنجا با تشکیل یک « خیمه شب بازی فرهنگی » , همه زمینه ها را برای « کشف حجاب » و گسترش « آزادی جنسی » در ایران به عنوان پیش درآمد تحقق « بازی سیاسی » توسط سفارتخانه های استعمارگران خارجی برای سیطره بر سرزمین ایران مهیا کنند.

قره العین با تمایلات شدید و لجام گسیخته جنسی و اشتیاق فراوان به هرزه گردی و هم آغوشی با مردان , عنصر مورد علاقه استعمارگران خارجی که در سفارتخانه های خود در ایران به ارائه خطوط فکری و مبانی اعتقادی خودساخته به علی محمدباب اشتغال داشتند , محسوب می شد.

او مامور به کشف حجاب و گسترش فساد است و در اولین پرده نمایش استعمار , در دشت بدشت هم اوست که مقدمات این کار را فراهم می آورد و در حضور عده ای از مردان طرفدار علی محمد باب اعلام می کند که آنچه اسلام آورده است با ظهور سیدعلی محمدباب لغو گردیده و منسوخ است ! و از آنجا که باب تکالیف دینی جدید! را اعلام نکرده است هم اینک در زمان فترت و بی تکلیفی به سر می بریم و در این شرایط همه تکالیف دینی از همه زنان و مردان ساقط می باشد!

پس از این سخنان , یکباره پرده به کنار می رود و قره العین حجاب از سرافکنده و آرایش کرده در میان مردان حاضر می شود.

نقشه های استعمارگران برای مبارزه با حجاب و اسلام ستیزی در کشورمان بدین طریق با اقدامات مزدورانه سران بابیت در ایران شروع و در نهایت بعد از آن با ابعادی وسعتر توسط بهائیت در ایران ادامه یافت. تا سال ۱۳۱۴ زمانی که رضاخان تصمیم به اجرای برنامه استعماری «کشف حجاب» گرفت و با زور سرنیزه و قدرت نیروهای قزاق و پاسبانهای نظمیه چادر را از سر زنان برداشت، مأموریت اداره جبهه فرهنگی این اقدام خائنانه برعهده یکی از مهمترین عوامل بهائیت در آن دوران یعنی فرخ دین پارسای گذاشته شد تا پیرامون مزایا و محسنات بی حجابی تبلیغ نماید. به همین سبب و با حمایت و سرمایه مستقیم بهائیان، مجله ویژه زنان با نام جهان زنان را که مدتی به دلایل نامعلوم منتشر نمی شد، مجدداً انتشار داد. لازم به ذکر است که ۱۷ دی (روز کشف حجاب) روز ملی جوانان بهایی است.

نقش دیگر فرخ دین پارسای، سازماندهی انجمن های زنانه و فمینیستی در ایران بود. او براساس برنامه های از پیش تدوین شده، عده ای از زنان مرفه و مدعی تجدد و عمدتاً بهایی را گردآورد و چند انجمن اختصاصی زنان به وجود آورد. این انجمن ها عمدتاً پس از فاجعه کشف حجاب در سال ۱۳۱۴ به وجود آمدند.

فرخ دین پارسای در شمار چهره های مرموز دوران پهلوی قرار دارد. او فعالیت مطبوعاتی خود را در فاصله بسیارکوتاهی تا بالاترین سطح شغلی دراین حرفه رشد داد و به مقام سردبیرکل روزنامه اطلاعات رسید. وی چندسالی هم مدیرمجله «اتاق تجارت ایران» بود.

بعد از کودتای ۲۸ مرداد۱۳۳۲، زمانی که توجه ویژه به بانوان و رواج بی بندوباری و اشاعه ولنگاری و تقلید از غرب در دستور کار رژیم پهلوی قرارگرفت و از این جهت، ضرورت ایجاد یک نشریه کاملاً اختصاصی زنانه بیش از پیش احساس شد، بار دیگر «فرخ دین پارسای» فعال گردید و با همکاری کلوب زونتا(۱) (خواهر خوانده کلوب روتاری)، مجله اطلاعات بانوان را سازماندهی کرد و با همکاری قدسی مسعودی(۲)، ایرج مستعان(۳) و ویکتوریا بهرامی(۴) این مجله را انتشار داد.

فرخ دین پارسای یکی از چهره های مرموز مطبوعات در دوران پهلوی بود و ضرورت دارد که درباره او و نقش و تأثیرش در فعالیت های مرتبط با امور بانوان در آن رژیم تحقیقات مفصلی انجام شود؛ زیرا او به عنوان نماینده حضیره القدس بهائیان و شخصیت مورد اعتماد ارتشبد عبدالکریم ایادی (پزشک مخصوص محمدرضاشاه و سرپرست فعالیت های اداری و سیاسی بهائیان ایران) و عنصر مورد حمایت سپهبد علی محمد خادمی (مدیرعامل بهایی هواپیمای ملی ایران (هما) در رژیم پهلوی و شخصیت شماره ۲ مافیای هواپیمایی کشور) در بیشتر حوادث و فعل وانفعالات مربوط به حوزه زنان نقش داشته است. (۵)

سپهبد علی محمد خادمی – مدیرعامل سازمان هواپیمایی ملی(هما) – با استفاده از اختیارات خود بودجه هنگفت و محرمانه ای در اختیار فرخ دین پارسای گذاشته و در هزینه کردن این بودجه به او اختیار تام داده بود. براساس همین اختیارات بود که کلیه انجمن های زنانه، چشم به دست و دهان او داشتند و با اشاره «فرخ دین پارسای» به فعالیت های خود سمت و سو می دادند و برای تأمین هزینه های تبلیغاتی خود به سراغ وی می آمدند.

فرخ دین پارسای چهار فرزند داشت که یکی از دخترهای او به نام اسفند فرخ روپارسای(۶) در کابینه امیرعباس هویدا به عنوان اولین زن به وزارت آموزش و پرورش رسید.

اسفند فرخ روپارسای با نام شناسنامه ای فرخ روپارسای، وزیر آموزش وپرورش در کابینه هویدا بود، اما از این نام جز در فرمانی که شاه برای وزارت او صادر کرد، هیچ گاه استفاده نشد.

البته آنچه درباره گسترش فساد در ایران به وسیله بهائیان ذکر شد به اعتراف سران آنها، دقیقاً مطابق دستورات صریح استعمار پیر – انگلیس – و جانشین آن آمریکا بوده و هست. ساواک در گزارش مورخه ۱۳۵۰٫۲٫۱۸ خود می نویسد:

«جلسه ای با شرکت ۹ نفر از بهائیان ناحیه ۱۵ شیراز در منزل آقای «فرهنگ آزادگان» و زیر نظر آقای لقمانی تشکیل گردید. بعد از قرائت نامه، «ولی اله لقمانی» در مورد ادیان جهان و آمار آنها و شهدای بهائیت سخن گفت. وی اضافه کرد آقایان بهائیان بهتر است بیشتر مطالعه نمایند و از روی حقیقت قضاوت کنند تا بفهمند معنی بهائیت که امروز آزادی بیشتری دارند یعنی چه؟ در زمان قدیم احباء نمی توانستند بگویند ما بهایی هستیم و نمی توانستند تبلیغ کنند اگر هم مبارزه ای می نمودند فوراً آنها را می کشتند. لیکن اکنون آن تعصب ها کنار گذاشته شده است. اکنون از آمریکا و لندن صریحاً دستور داریم در این مملکت مد لباس و یا ساختمان ها و بی حجابی را رونق دهیم که مسلمانان نقاب از صورت خود بردارند به طوری که من مطالبی در منزل آقای معتمد قرائت کردم و تمام دختران و پسران بهایی خوشحال شدند در ایران و کشورهای مسلمان دیگر هر چه بتوانید با پیروی از مد و تبلیغات، ملت اسلام را رنج دهید تا آنها نگویند امام حسین ]علیه السلام[ فاتح دنیا بود و علی ]علیه السلام[ غالب دنیا. البته بهائیان هم تصدیق دارند، ولی نه برای قرن اتم. اتمی که به دست بهائیان درست می شود. اسلحه و مهمات به دست نوجوانان ما در اسرائیل ساخته می شود. این مسلمانان آخر به دست بهائیان از بین می روند و دنیای حضرت بهاءالله رونق می گیرد. » (۷)

پی نوشتها :

۱- تا اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی زنان حق عضویت در کلوب های روتاری را نداشتند. اما دولتمردان آمریکایی که نمی خواستند خود را ازخدمات زنان درعرصه کارهای جاسوسی محروم کنند، جمعیت ویژه ای به نام «کلوب زونتا» ایجاد کردند وآن را «خواهر خوانده کلوب روتاری» نامیدند. پس از آزاد شدن عضویت زنان در کلوب های روتاری در اوایل دهه ۱۹۹۰، «کلوب زونتا» منحل گردید و اعضای آن به عضویت کلوب های روتاری درآمدند.

۲- قدسی امیرارجمند همسرعباس مسعودی، مالک و مدیرمؤسسه اطلاعات بود. او پس از اینکه شوهرش به عضویت گروه مؤسس کلوب روتاری درایران منصوب شد به همراه شوهرش و همکاری جمعی دیگر، مأمور سازماندهی کلوب زونتا در ایران گردید و در نخستین مجمع عمومی این کلوب که ویژه بانوان بود، به ریاست کلوب زونتای تهران انتخاب شد. او صاحب امتیاز مجله اطلاعات بانوان بود.

۳- ایرج مستعان در سال ۱۳۰۷ به دنیا آمد. تحصیلات خود را در رشته حقوق به پایان برد. فعالیت مطبوعاتی را از سال ۱۳۲۸ آغاز کرد. او یکی از بنیانگذاران مجله اطلاعات بانوان بود و مدت ۱۲ سال سردبیری این نشریه را برعهده داشت و بانگارش مقالات و گزینش مطالب موردنیاز، دختران و زنان جوان را به سمت بی بندوباری سوق می داد. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی چندسالی فعالیت مطبوعاتی را رها کرد. اما پس از قوت گرفتن جریان تساهل و تسامح دوباره به فعالیت مطبوعاتی روی آورد و سردبیری نشریه دولتی «روز هفتم» زیرمجموعه روزنامه همشهری در دوره غلامحسین کرباسچی را برعهده گرفت. ایرج مستعان چندسال پیش درگذشت.

۴- ویکتوریا بهرامی در سال ۱۳۱۲ به دنیاآمد. لیسانسیه زبان انگلیسی بود و فعالیت مطبوعاتی را از ۱۳۳۲ آغاز کرد و از ابتدای تأسیس مجله اطلاعات بانوان به عضویت هیئت تحریریه این مجله برگزیده شد و سالها در شمار گردانندگان ارشد آن بود. ویکتوریا بهرامی اولین زن عضو سندیکای نویسندگان و خبرنگاران مطبوعات بود و چند دوره هم در هیئت مدیره این سندیکا عضویت داشت.

۵- خادمی علاوه بر ریاست شرکت هواپیمایی ملی ایران (هما)، ریاست هیأت مدیره شرکت هتل های ایران و مرکز مدیریت ایران و عضویت در هیأت مدیره بانک عمران را نیز برعهده داشت. خادمی همچنین در کنار محمد خاتمی (فرمانده کل نیروی هوایی شاهنشاهی ایران) – مالک اکثریت سهام «ایرتاکسی» به مدیرعاملی علی رفعت – شریک «ایرتاکسی» بود. علی محمد خادمی، از اعضای مؤسس کلوب صهیونیستی روتاری و رئیس مرکز مشاوره بین المللی روتاری در ایران بود و منزل او در محله امامزاده قاسم شمیران از اماکن مهم تبلیغات بهایی گری بود که سرهنگ فردوس بهایی در آنجا فعالیت می کرد.

برای آشنایی بیشتر با شرح حال و عملکرد «علی محمدخادمی» به جلد سوم از مجموعه کتاب های «معماران تباهی؛ سیمای کارگزاران کلوپ های روتاری» تألیف دفتر پژوهش های مؤسسه کیهان، مراجعه فرمایید.

۶- برای آشنایی بیشتر با شرح حال و عملکرد اسفند فرخ روپارسای به جلد بیستم از مجموعه کتاب های «نیمه پنهان» با عنوان «انتهای تاریکی» مراجعه فرمایید.

۷- جواد منصوری، تاریخ قیام ۱۵ خرداد به روایت اسناد، جلد اول، سند .۲٫۷۸

مأموریت اداره جبهه فرهنگی این اقدام خائنانه برعهده فرخ دین پارسای گذاشته شد تا پیرامون مزایا و محسنات بی حجابی تبلیغ نماید. به همین سبب و با حمایت و سرمایه مستقیم بهائیان، مجله ویژه زنان با نام جهان زنان را که مدتی به دلایل نامعلوم منتشر نمی شد، مجدداً انتشار داد. لازم به ذکر است که ۱۷ دی (روز کشف حجاب) روز ملی جوانان بهایی است.

About مدیریت

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>