تیتر خبرها
خانه / بخش 2) لانه جاسوسی آمریکا در ایران / 2)3) خاطرات و مصاحبه های دانشجویان پیرو خط امام / فروز رجایی‌فر از دانشجویان پیرو خط امام:اکنون زمان صدور انقلاب دوم فرارسیده است

فروز رجایی‌فر از دانشجویان پیرو خط امام:اکنون زمان صدور انقلاب دوم فرارسیده است

فروز رجایی‌فر از دانشجویان پیرو خط امام:اکنون زمان صدور انقلاب دوم فرارسیده است

فروز رجایی‌فر از دانشجویان پیرو خط امام:اکنون زمان صدور انقلاب دوم فرارسیده است
فروز رجایی‌فر از دانشجویان پیرو خط امام:اکنون زمان صدور انقلاب دوم فرارسیده است

فروز رجایی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس درباره ضرورت‌های صدور انقلاب اسلامی و بایدها و نبایدهای آن با تاکید بر این که صدور انقلاب اسلامی یک پروژه برای اجرا در یک مقطع زمانی محدود نیست، گفت: بحث صدور انقلاب یک فرآیندی است که با پیروزی انقلاب اسلامی کلید خورده و مسیر خودش را هم رفته و با وجود فشارها و مضایقی که در داخل و سطح جهان علیه آن اعمال شده، نهالی بوده که امروز به بار نشسته است بایدش را خداوند مقدر کرده و نبایدش در ید قدرت بشری نیست.

وی قرائت حضرت امام(ره) از اسلام ناب محمدی را نکته کلیدی در بحث صدور انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به وجود نگرش‌های انحرافی چه در بین شیعیان و چه در میان اهل سنت، افزود: بحث صدور انقلاب از این جهت اهمیت خواهد داشت که ما یک برداشت صحیح، ناب و مبتنی بر یک عالم الهی و مسلط بر قرآن و سنت رسول‌الله(ص) را در سطح جهانی مطرح می‌کنیم که با توجه به فطرت پاک مسلمان‌ها و آرزوی آنان برای بازگشت به فرهنگ اسلامی جاذبه‌ دارد و باعث پذیرش آرای حضرت امام(ره) می‌شود و این از اثرگذاری و اشاعه افکار انحرافی و فرقه‌های ساختگی به نام اسلام در بین جماعت‌های مسلمان جلوگیری می‌کند.

رجایی‌فر همچنین با اشاره به بیداری اسلامی آن را ثمره مقاومت 30 ساله ملت ایران دانست و گفت: پس از انقلاب جریان صدور امواج انقلاب در جهان اسلام اتفاق افتاده که در آن زمان جهان اسلام را به حرکت درآورد لکن همان موقع با حمایت کشورهای غربی، حکومت‌های طاغوتی این امواج را سرکوب کردند و نهایتا این کشورها را برای چند دهه به یک ثبات مرگ‌بار رساندند.

وی با اشاره به این حقیقت که در حمله 22 روزه اسرائیل به غزه، خون بر شمشیر پیروز شد، افزود: نخست تداوم استقامت ما ظرف این 30 سال و دوم دو پیروزی نظامی که حزب‌الله لبنان و مردم غزه در مقابل اسرائیل داشته‌اند که یک اسطوره شکست‌ناپذیری در مقابل گروهی که از نظر دفاعی و تسلیحاتی بنیه محدودی دارند شکست می‌خورد، در حقیقت نشان داده که این قدرت جنبه فرهنگی و اعتقادی بوده که رسوایی این شکست را به رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است و این دو مولفه تعیین کننده در موج بازگشت به اصالت خویشتن و بهره‌برداری از منابع غنی فرهنگ اسلامی و ایجاد بیداری اسلامی در منطقه است.

* مشکلی که در عرصه فرهنگی داخل کشور دچار آن هستیم گریبانگیر نهادهایی است که با خارج کشور کار می‌کنند

دبیرکل ستاد پاسداشت شهدای جهانی اسلام، در ادامه این گفت‌وگو در پاسخ به سوالی درباره عملکرد دستگاه‌های مسئول در صدور انقلاب اسلامی گفت: چون آمار دقیقی از این فعالیت‌ها در اختیار ندارم نمی‌توانم به این سوال شما پاسخ دهم؛ اما نکته‌‌ای که می‌شود اشاره کرد این است که اگر سیاست‌های فرهنگی و تبلیغی موثر و مدونی موجود باشد، حتما در داخل کشور هم قابل اجراست و لکن ما الان دچار این همه آفات و سردرگمی فرهنگی هستیم و به نظر می‌رسد همان مشکلاتی که در عرصه فرهنگی داخل کشور دچار آن هستیم، گریبانگیر سازمان‌ها و نهادهایی که با حوزه خارج کشور کار می‌کنند نیز باشد.

وی با اشاره به رفت‌وآمدها و همایش‌های گوناگون در این زمینه گفت: طبیعتا در چارچوب مناسبات رسمی و اداری و رفت و آمدها و همایش‌ها نیست که جریانی فراگیر و سراسری می‌شود چراکه بسیاری از کسانی که به این همایش‌ها رفت و آمد می‌کنند چهره‌های شناخته شده و نزدیک به دولت‌ها هستند و آنها آنقدرمستقل و برجسته‌ نیستند که قدرت تاثیرگذاری داشته باشند و اگر بندرت افرادی باشند که توانمندی فرهنگی خاصی دارند، به‌دلیل جو خفقان و سرکوبی که در کشورهای عربی بوده، دستشان در برابر حاکمان جائر بازنبوده است لذا حتی اگر نخواهیم به این سازمان‌ها نمره بدی بدهیم مسلما می‌توانیم ادعا کنیم که بحث بیداری اسلامی را نمی‌توان در اثر فعالیت‌های رسمی این سازمان‌ها دانست.

* مشکل صداوسیما در جذب ذائقه مردم به طریق اولی مشکل این سازمان با مخاطبان خارجی است

رجایی‌فر همچنین درباره عملکرد صداوسیما در بحث صدور انقلاب اسلامی گفت: شاید منصفانه نباشد در یک سوال درباره عملکرد و آسیب‌های این دستگاه را به‌ویژه آنجایی که با مخاطب عرب در رابطه است قضاوت کنیم؛ اما به نظر من تلاش خودشان را کرده‌اند و در وسع خودشان حرکت کرده‌اند و البته فضاهایی برای گسترش وجود داشته که استفاده نشده و غفلت شده و نگاه‌های سلیقه‌ای بوده که موجب طرد افراد موثر شده و دیگر این که تبلیغات علمی و مبتنی بر دانش روز روانشناسی و جامعه شناسی و همچنین اصول حرفه‌ای نبوده است.

وی افزود: صدا و سیما با این مشکلات در داخل نیز روبرو است و وقتی نتوانسته تولیداتش را با فرهنگ انقلاب و ذائقه قاطبه مردم و خواسته علما هماهنگ کند، به طریق اولی این مشکل را با مخاطبان خارجی که شناخت کمتری از آنها دارد خواهد داشت و تاثیرگذاری‌اش محدودتر خواهد شد.

این کارشناس فرهنگی در همین حال به رقبای رسانه‌ای صداوسیما اشاره و تاکید کرد: بالاخره صدا و سیما در عرصه جهانی نیز رقبایی دارد که نمی‌توان منکر تاثیرگذاری علمی‌تر و تکینکی‌تر آنها در میان اعراب شد؛ شما می‌بینید که عربستان با پخش فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها در شبکه‌های MBC به طور عظیمی فرهنگ سنتی اعراب را مورد تهاجم قرار داده‌ و در کنار آنها رسانه‌های غربی را که در دید و دسترس مردم منطقه هستند و در مقابل این همه ما العالم را داریم با توان محدود که با این غول‌های رسانه‌ای باید رقابت کند؛ در نهایت فکر می‌کنم که صداوسیمای ما نیز نباید مدعی باشد که بیداری اسلامی رخ داده در جهان اسلام مدیون فعالیت‌های اوست.

* انتقال مفاهیم انقلابی مهم‌تر از ساختن فیلم و گذاشتن در یوتیوب است

رجایی‌فر در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به فعالیت‌های نیروهای انقلابی به صورت فردی و در قالب NGOها گفت: این که نیروهای جوان انقلاب وارد این عرصه شده‌اند و از تکنولوژی‌های ارتباطی جدید برای اثرگذاری استفاده می‌کنند خوب است، اما بدیهی است که این جریان اصطلاحا پسینی است؛ یعنی اول امواج بیداری راه افتاده و امروز دوستان می‌خواهند که به آن برسند و احیانا بر موج‌ها سوار شوند و اثرگذاری کنند اما باید حواسشان باشد که اگر بخواهیم مساله صدور انقلاب زیربنایی و اصولی باشد، باید مباحث را اولا بر اساس اهمیت شناسایی و تفکیک کنیم و بعد به‌طور عمقی و تدریجی انتقال دهیم.

وی افزود: به عنوان مثال تا امروز ندیده‌ام که در داخل ایران کسی این دغدغه را داشته باشد که مهم‌ترین آلترناتیو و رقیب اندیشه و حکومت اسلامی ایران در منطقه، نوع حکومت لائیک ترکیه است که به‌دلیل حضور فعلی مسلمانان در قدرت، به ظاهر اسلامی به‌نظر می‌رسد، باید توجه شود که ظرفیت فقه سیاسی و پیشینه فرهنگی اعراب به جهات روشنی برای نزدیکی به مدل ترکیه بیشتر است و این از مخاطراتی است که جوانان ما باید در تحلیل‌های عمیق خود به آن برسند و برای معالجه این تهدید راهکار پیدا کنند.

رجایی‌فر در عین حال تاکید کرد: شما ممکن است یک شعر تاثربرانگیز را کلیپ کنید و در فضای مجازی قرار دهید و براساس آن فردی به خیابان بیاید و شهید شود و در تکرار این جریان موجی ایجاد شود، انقلاب سرعت بگیرد و رژیم جائر ساقط شود؛ اما چه برنامه و پیشنهادی برای بعد از پیروزی دارید و در مرحله تاسیس یک نظام مطلوب چه تاثیری می‌توانید داشته باشید؟ مثلا در مصر امروز، چه باید کرد؟ چگونه به ملت مصر بگوییم که این گام پیروز انقلاب اول، احتیاج به انقلاب دوم دارد که دست آمریکا را از کشور شما کوتاه کند؟ چه فایده‌ که مبارک برود و نامبارک دیگری جای او را بگیرد و با وجود تغییر ظاهری و در یک پروژه چند ساله دوباره کشور شما به جایی کشیده شود که در دوران سادات و مبارک بود؟ لذا این فاز که به مفاهیم عمیق اعتقادی و انقلابی بپردازیم و تجربیات انقلاب خودمان را انتقال بدهیم مهمتر از ساختن فیلم و گذاشتن آن دریوتیوب است.

دبیرکل ستاد پاسداشت شهدای جهانی اسلام، با اشاره به تجربیات سال‌های اولیه انقلاب اسلامی گفت: اگر یک بار تاریخ انقلاب را مرور کنیم، تقریبا یک کلید برای تداوم و ثبات جمهوری اسلامی ایران پیدا می‌کنیم و آن ولایت فقیه است؛ اگر شما ولایت فقیه را از کشور اسلامی ما برمی‌داشتید امروز چیزی به نام جمهوری اسلامی ایران باقی نمانده بود؛ امروز در مصر، در شرایط اول انقلاب ایران هستند در حالی که آنها شخصیتی مثل امام خمینی(ره) ندارند که بتوانند این مفاهیم را استخراج کنند و برای آینده کشورشان قانون اساسی اسلامی تدوین کنند و …؛ حال اولین رئیس جمهور به مانند بی‌صدر می‌آید؛ فرضا اولین خیانت را ملت مصر می‌فهمد و کنار می‌گذارد؛ باز در طول تاریخ جلوتر که می‌روند، دشمن هم با زیرکی‌های جدیدی جلو می‌آید دشمن با پیچیدگی‌های لازم برای هر جا عملیات مناسب آن جا را طراحی می‌کند. در این کشورها عنصری به نام ولایت فقیه و رهبری وجود ندارد و این نقص به‌‌زودی همه این انقلاب‌ها را به انحطاط می‌کشاند و دوباره آنها را در دامن آمریکا قرار می‌دهد؛ کما این که در کشور ما هم تلاش کردند از بعضی مسئولان و روحانیون بزرگ تا رده‌های پایین‌تر همه در مسیر منافع آمریکا قرار بگیرند و متاسفانه در مواردی نیز موفق شدند.

وی افزود: حال که فضا، فضای انقلاب است، ما باید به مرحله بعدی فکر کنیم و در تعامل با حوادث منطقه، یک گام از خود انقلابیون جلوتر باشیم. آنها مسایل کف خیابان را خودشان می‌توانند پیش ببرند و سازماندهی کنند و خیلی هم بهتر می‌دانند که چه باید انجام دهند؛ اما به نظر من اگر درد صدور انقلاب اسلامی را داریم باید به فاز بعدی فکر کنیم که برای بعد از پیروزی انقلاب‌ها نسخه‌ای جهت حل معضلات سیاسی و فرهنگی آنها داشته باشیم.

* باید زمینه‌های صدور انقلاب دوم را اکنون فراهم کنیم

رجایی‌فر در ادامه این گفت‌وگو چگونگی ورود به فاز بعدی صدور انقلاب اسلامی را تبلیغ مساله «آمریکا، شیطان بزرگ» دانست و گفت: این به معنای این است که همه محورهای تبلیغاتی ما و همه دعوت‌های انقلابی به این سمت برود که در همه این کشورها همه مشکلات مسلمانان از آمریکاست و باید نیروهای جهان اسلام علیه آمریکا و بیرون انداختن آمریکا از منطقه اعم از بیرون کردن سیاسی، نظامی و فرهنگی بسیج شود.

وی افزود: در حقیقت ما باید زمینه‌های صدور انقلاب دوم را اکنون فراهم کنیم و به این فکر باشیم که دائم این مخاطرات را در همان ارسال ایمیل‌ها و فیلم‌هایی که ساخته می‌شود گوشزد کنیم و نرویم به فاز درگیری‌های کنونی، بلکه برویم به فاز بعدی و بگوییم در حقیقت دشمن اصلی و خطر اصلی شیطان بزرگ است و به این سمت سوق بدهیم که سفارت‌‌خانه‌های آمریکا را بگیرند، واقعا آمریکایی‌ها را از خاک خودشان بیرون بکنند، در مقابل بازگشت آمریکا و چهره‌های آمریکایی مقاومت بکنند و فرق اسلام آمریکایی و اسلام مقاومت را بشناسند.

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: اگر بتوانیم این مولفه‌های بنیادی را مطرح کنیم و هشت استاد دانشگاه و دانشجو فعال به این شکل با شما همراه شوند و این مسایل را از شما بپذیرند آنها خودشان معلمی خواهند شد برای صدور انقلاب دوم به داخل مردم خودشان لذا فکر می‌کنم نقش ما اینجا بیشتر اندیشیدن به صدور انقلاب دوم است چون انقلاب اول به جریان افتاده و ان‌شاءالله پیروز می‌شود و اگر به انقلاب دوم فکر نکنیم همه انقلاب‌های اول شکست می‌خورد.

* دفاع ما از فلسطینی‌ها محکم‌ترین سند عملی عبور ما از بحث شیعه و سنی است

رجایی‌فر در ادامه این گفت‌‌وگو در پاسخ به سؤالاتی درباره حساسیت‌های موجود درباره فعالیت‌های فرهنگی برای انقلاب اسلامی و ایجاد جو ضد شیعی در منطقه گفت: مبانی صدور انقلاب باید مبتنی بر صدور آرای امام و اسلام ناب محمدی(ص) باشد که یکی از مهم‌ترین مولفه‌های برداشت امام از اسلام، التزام به وحدت شیعه و سنی است لذا از هیچیک از فعالان فعلی فضای صدور انقلاب پذیرفته نیست که در عرصه بحرین، بحث شیعیان را محوریت دهند. درست است که شیعیان مظلوم‌اند اما اهل سنت آنجا نیز مظلوم هستند و آنها نیز به استضعاف کشیده شده‌اند.

وی افزود: اگر چه مظلومیت شیعیان بخشی از واقعیت است؛ اما غلط است که مبنای تحلیل را بر این قرار دهیم که شیعیان تحت ستم هستند و مساله را در چارچوب تنازع شیعه – سنی بررسی کنیم؛ چرا که واقعیت مهمتر این است که جهان اسلام گرفتار چنگال نیروهای حاکم آمریکایی و اینجاست که باید با تبلیغ مولفه وحدت شیعه و سنی اختلاف را کنار بگذاریم و به تعبیر رهبری آب به آسیاب دشمن نریزیم.

این فعال مسائل فلسطین تاکید کرد: بنده به عنوان کسی که در حوزه فلسطین کار می‌کنم معتقدم دفاع ما از فلسطینی‌ها محکم‌ترین سند عملی عبور ما ازشکاف شیعه و سنی است؛ چرا که وقتی شما از فلسطین دفاع می‌کنید نشان می‌دهید که بحث شیعه و سنی نیست و شما از حق و انسانیت و از حقوق انسان دفاع می‌کنید و فلسطین همانطور که محور فکر مقاومت در جهان اسلام بوده، می‌تواند محور اساسی در بحث وحدت شیعه و سنی باشد.

وی در مقابل دامن زدن به جو ضد شیعی را خواسته حکام ارتجاعی فعلی و به ضرر جریان انقلابی منطقه دانست و گفت: اگر ما خودمان به اشتباه اختلاف شیعه و سنی را در میان خودمان و در جهان برجسته نکنیم، اصلا به صلاح انقلابیون جهان عرب نیست که بر عجم یا شیعی بودن ایران تاکید کنند؛ امروز تصویر کلی از جهان عرب این است که در این مقطع انقلابی در برابر غرب و سلطه سیاسی و فرهنگی آن در حال شکل‌گیری است و مردم به این تشخیص رسیده‌اند که پس از ده‌ها سال‌ حاکمیت دست‌نشاندگان غرب، در این روند چیزی جز حقارت، ذلت و ظلم و فقر و فساد نصیب ملت‌ها نشده و در عین حال ایران را می‌بینند که 30 سال در مقابل غرب ایستاده و هزینه‌های سنگینی برای حفظ استقلال خود پرداخت کرده و سیادتی را در منطقه و جهان برای خود آفریده است. بر این اساس به نظر می‌رسد باید اکراه داشته باشند که بگویند ایران چون شیعه یا عجم است درمقابل غرب ایستاده؛ بلکه بهتر است بگویند که این اسلام ناب رسول اکرم (ص) است که در ایران به مصاف غرب برخاسته و ایران شیعی را از چنگ آمریکا بیرون کشیده است و امروز آنها نیز به این نگاه رسیده‌اند که در مقابل غرب بایستند لذا در کنار ما قرار گرفته‌اند.

رجایی‌فر با اشاره به شخصیت سیدجمال‌الدین اسدآبادی به عنوان یک مصلح و بیدارگر اسلامی تصریح کرد: وی پس از سفر به مصر با بزرگانی چون محمد عبده همنشین شد و تاثیرات شگرفی گذاشت و جالب است که بعد از فوت سیدجمال این تصور وجود داشت که او از اهل سنت بوده است و امروز رساله‌هایی نوشته می‌شود که اصل و نسب او چه بوده و در محضر چه علمایی درس خوانده تا ثابت کنند که او شیعه بوده است.

وی با مطرح کردن این سوال که چرا ما اینگونه رساله‌ها را داریم؟، افزود: این رساله‌ها نشان می‌دهد مرحوم سیدجمال برای نزدیکی به اهل سنت و جهان عرب، شیعه بودن خودش را آن قدر در حاشیه هویت اسلامی خود قرار داده بود، که این ادعا امروز نیاز به اثبات دارد؛ چرا که سیدجمال بصیرت داشت و به مهار فاجعه بزرگ هجوم استعمار به کشورهای اسلامی فکر می‌کرد و مساله‌اش همه جهان اسلام بود و روی اختلافات متمرکز نبود و این در حالی است که ما در مقابل کسانی را می‌بینیم که با این که خودشان را عاشق رسول الله (ص) و اهل بیت(س) نشان می‌دهند دچار غفلت و جهالت می‌شوند و حتی وظیفه دفاع از فلسطین را شبهه‌دار می‌دانند لذا باید معیاراندیشه و عمل ما فقط امام خمینی(ره) باشد.

* به‌جای اینکه قرارداد ببندند 10هزار توریست بروند مصر، باید برای تشکل‌های مردمی رابطه ایجاد کنند

رجایی‌فر در ادامه این گفت‌وگو به راهکارهای صدور انقلاب دوم و نیازهای آن اشاره کرد و گفت: من فکر می‌کنم که ما الان در یک برهه آژیر قرمز هستیم و امروز وقت انقلابی کار کردن و انقلابی فکر کردن ماست و اگر از این فرصت انتقال قدرت استفاده نکنیم، شاید ظرف 5 – 4 سال آینده در منطقه، فضای مطلوب آمریکا رقم بخورد و دیگر فرصتی برای عمل کردن نباشد لذا باید به این چند سال به شکل یک وضعیت فوق‌العاده نگاه کرد چرا که حداقل 5 – 4 سال طول می‌کشد تا دیکتاتورهای بعدی ظهور کنند و میخ‌های قدرت خود را بکوبند.

وی افزود: البته در این مسیر باید این دقت را داشته باشیم که در مسائل داخلی این کشورها دخالت نکنیم و صرفا مطالبات را به‌نوعی تبیین کنیم که مردم در انتخابات و تمایلات، به‌سوی آن حزب و گروهی متمایل شوند که می‌تواند پاسخگوی این مطالبات انقلابی باشد.

این کارشناس فرهنگی به لزوم پشتیبانی دولت اسلامی برای حضور جوانان انقلابی ایران در صحنه وقایع منطقه اشاره کرد و افزود: متاسفانه بدلیل محدودیت منابع، انتقال معارف و تجربیات انقلاب ایران فقط از مجاری مردمی قابل اجرا نیست و نیاز به طرح و برنامه از سوی دستگاه دیپلماسی کشور دارد. مثلا در مورد مصر ما باید سریع با این کشور رابطه ایجاد کنیم و به‌جای این که قرارداد ببندیم 10 هزار توریست برای تفریح و خوش‌گذرانی به مصر بروند و در این فضا حرکت کنیم که سیل مسافران امارات و تایلند، این بار به مصر سرازیر شود، باید از ظرفیت تشکل‌های غیردولتی برای انتقال تجربه انقلاب به مردم آن جا استفاده کنیم.

وی افزود: بدیهی است که سازمان‌های مردم نهاد برای اعزام نیروهای فکری و ایجاد رابطه مداوم با نیروهای نخبه در جهان عرب، مشکل اقتصادی دارند و قطعا برای استفاده از ظرفیت علمی و عملیاتی بچه‌های انقلابی و افرادی که مطالعه می‌کنند و طرح و برنامه دارند باید امکانات سفر فراهم شود تا تیم‌هایی از ایران به صورت مطالعاتی و دوستی، انجمن‌های علمی و قاریان قرآن و دیگر قالب‌ها به این کشور رفت و آمد کنند.

وی با اشاره به این که حمایت دولت لازم است اما کافی نیست افزود: از طرف دیگر هم باید بچه‌های انقلابی تلاش کنند تا اولین شکافی که بین ما و جهان عرب وجود دارد یعنی مساله زبان را پر کنند و تلاش کنند تا در سطوح عالی زبان عربی و انگلیسی بیاموزند که بتوانند در تیم‌های عقیدتی و با تخصص‌ها و گرایش‌های مختلف هنری مانند نقاشی، عکاسی تورهایی ترتیب دهند و وارد کشورهای عربی شوند، با مخاطبان هم نوع جلسه داشته باشند و نتیجه این باشد که اولا ایران را بشناسانند تا ایران‌هراسی و این شبهه که ملت ایران خودش را جدای از اعراب می‌داند برطرف شود و ثانیا تجربیات ما به آنها منتقل شود مضافا این که رقبای ما هم صحنه را برای مانور ما خالی نمی‌گذارند باید آنقدر قوی باشیم که تهاجم فکری و فرهنگی آنها را هم دفع کنیم.

* باید با فاصله گرفتن از فضاهای مجازی و باور داشتن به قدرت آن، وارد فضای عملیاتی شویم

این کارشناس فرهنگی با تاکید بر لزوم رویکرد انتقادی به منظور دستیابی به قله‌ها تصریح کرد: علی ای حال اگر ما این فضای گذار را از دست بدهیم معلوم نیست سرنوشت منطقه بعد از 5 – 4 سال چه خواهد بود و امروز است که ما احتیاج به حضور در کنار مردم انقلابی و نوع سخنان رئیس جمهور داریم که پرشورترین شعارها علیه غرب و درباره مسائل منطقه عنوان شود و متعجبم که در اوج چنین ضرورتی چرا سکوت در پیش گرفته شده و از آن مهم‌تر این که در چنین شرایط بسیار حیاتی جهان اسلام، چرا با طرح بعضی مسائل انحرافی در داخل کشور بنوعی ریشه‌ای، مقام ولایت که می‌تواند کنه و هدف تبلیغات ما به انقلابیون منطقه برای حفاظت از مسیر و آینده انقلاب‌ها باشد، زیرکانه مورد تضعیف قرار می‌گیرد.

وی افزود: فکر می‌کنم دچار یک فترت و غفلت هستیم و اهمیت موقعیت تاریخی را تشخیص نمی‌دهیم و از این رو در شرایط عملکرد نامناسب و نامطلوب سران دستگاه‌های اجرایی کشور لازم است دوستان جوان مطالباتشان را به این سو سوق دهند که از مجاری قابل اعتماد در داخل نظام، مطالبات خود را تعقیب کنند و با فاصله گرفتن از فضاهای مجازی و باور داشتن به قدرت آن، وارد فضای واقعی و عملیاتی شوند و ارتباطاتی را در فضای حقیقی ایجاد کنند و تلاش کنند آن رابطه عینی که باید و شاید، بین ملت ایران و ملت‌های منطقه برقرار شود تا شاید بتوانیم در قالب این نزدیکی، تجربیات 30 ساله‌مان را انتقال دهیم و آنها را به مخاطرات در کمینشان آگاه کنیم؛ چرا که الان وضعیت اینگونه نیست که خیالمان راحت باشد که مبارک و بن‌علی رفتند و بقیه طواغیت هم می روند و حالا منطقه از آن‌ ماست و خاورمیانه، خاورمیانه اسلامی شده است؛ این تحلیل غلط است، با چه تدبیری با چه پشتیبانی و با چه نیروهای مقاومی و با چه اندیشه مبنایی؟ ما در خطریم که نقشه آینده چگونه ترسیم ‌شود و باید ما در ساخت آینده منطقه حضور فعال داشته باشیم؛ ولی متاسفانه دستگاه‌های مجری ما در خواب و دولتمردان ما غافل و منفعل‌اند.

درباره ی سید محمد هاشم پوریزدانپرست

دانشجویان مسلمان پیرو خط امام تسخیر لانه جاسوسی

مطلب پیشنهادی

ناگفته های ضرغامی از مدیریت رسانه ملی در فتنه 88 درگفتگو با 9 دی: میر حسین موسوی به باتلاق فتنه گری رفت و خاتمی و کروبی را با خودش پایین کشید

ناگفته های ضرغامی از مدیریت رسانه ملی در فتنه 88 درگفتگو با 9 دی: میر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *